در ادامه مطلب ببینید 

🌹جلسه  آموزش🌹

 

کارگروه تخصصی آسیادوچرخ- لوازم سفر:

در سفر با دوچرخه نیاز به لوازمی خواهید داشت که بهتر است به دو گروه لوازم ضروری و لوازم مفید تقسیم نماییم

 

لوازم ضروری سفر: خورجین دوچرخه که معمولا در انواع مختلفی وجود دارد. انتخاب خورجین بستگی به پول شما دارد. در صورتی که خورجین کاملا ضد آب نیست، داشتن کاور ضد آب نیز ضروری می باشد. این کاور ها هم بصورت آماده موجو می باشد هم می توانید به تولیدی های چادر مسافرتی با توجه به اندازه خورجین و وسایل همراه، سفارش دهید.

 

چادر مسافرتی ضد آب: علاوه بر ضد آب بودن پارچه، باید دوخت آن نیز آپارات شده باشد تا آب به داخل نفوذ نکند. اندازه چادر بستگی به تعداد و کاربرد آن دارد. در حال حاضر چادر های ضد آب ایرانی با قیمت مناسب به بازار عرضه شده که از کیفیت خوبی نیز برخوردار می باشد. در صورتی که از چادر، علاوه بر خواب برای استراحت های بین روز نیز استفاده می کنید، بهتر است از چادر با سقف بلند استفاده شود. 

 

فوم زیر انداز: جهت نرم شدن بستر خواب و عدم نفوذ رطوبت و سرما از زمین (خرید نمونه آماده یا به اندازه دلخواه از فوم فروشی)

 

زیر انداز چادر: برای جلوگیری از خیس شدن و کثیف شدن کف چادر

 

کیسه خواب: بستگی به محل سفر شما دارد. کیسه خواب ها دارای دو جنس لایکو و پر می باشند. بعلت اینکه در سفر با دوچرخه احتمال خیس شدن کیسه خواب وجود دارد بهتر است از جنس لایکو استفاده نمایید.

 

پارچه نخی: یک عدد پارچه (نخی) به اندازه قد شما بعنوان رو انداز یا زیر انداز در مواقع استراحت

 

ظروف آشپزی: شامل یک کتری، 2عدد قابلمه بهمراه درب (در صورتی که تمایل به پخت غذا دارید، در غیر اینصورت نیاز نخواهید داشت) جهت کم شدن بار در سفر های بیش از یک نفر، می توانید از ظروف مشترک استفاده نمایید. 2 عدد قاشق و یک چنگال

 

اجاق خوراک پزی: مدل الکلی کم حجم تر و سیستم ساده تر از سایر مدل های گازی و چند سوخته دارد. اجاق های بنزین سوز کیفیت بسیار بالایی دارند اما گران تر هستند. یک مقدار فویل آلومینیومی ضخیم برای دور اجاق به ابعاد 20*50 جهت مهار کردن باد

 

لیوان مناسب جهت چای(ترجیحا نیم لیوان شیشه ای نشکن) و یک چای صافکن توری ( سعی کنید بجای استفاده از چای کیسه ای آماده، از این توری برای تهیه چای و دمنوش ها استفاده کنید)

 

البسه مناسب: کلاه یا نقاب آفتابگیر، دستمال سر، دستمال نخی نرم، 2 عدد تیشرت ورزشی و شلواری که با آن راحت باشید، لباس های شخصی به مقدار کم، هر کفشی که کف آن سفت اما پایتان راحت باشد، لباس بارانی کم حجم و سبک

 

وسایل پنچر گیری: شامل تلمبه باد با درجه میزان باد، ست پنچرگیری خوب، سمباده، تایلیور، 

 

ابزار های تعمیر: دسته آچار مخصوص دوچرخه، آچار فرانسه کوچک، پیچ گوشتی دسته کوتاه، روغن زنجیر، سرنگ، مسواک و برس تمیز کردن زنجیر

 

ابزارهای مسیریابی: مانند نقشه، GPS، اطلاعات و تلفن مراکز مورد نیاز شهر های عبوری، سیستم اعلام خطر ماهواره ای(اکثر گوشی ها امکان ارسال عکس ،پیام خطر و موقعیت جغرافیایی دارند. تنها کافیست یک یک یا چند شماره از مخاطبین برای آن مشخص کرده و در مواقع خطر، با فشار دادن دکمه خاموش و تنظیم صدا بصورت همزمان، فعال می گردد.

 

سایر لوازم: چراغ قوه آویز، هدلایت، باطری یدک، یک وسیله دفاعی، کمک های اولیه، ناخن گیر، قیچی کوچک، سوزن و نخ، دوربین و منوپاد یا سه پایه جیبی، دمپایی سبک، نوشتن شعار سفرتان بروی لباس یا پارچه همراه، سه راهی برق بدون سیم، اسپیکر کوچک یا هندزفری، همراه داشتن عکس از دوچرخه و لوازم(برای اثبات در صورت سرقت)

 

 

(در سفر سعی نکنید کاری کنید که احساس کنید در خانه خودتان هستید. پس بدنبال آن چیزی باشید که در خانه آن را تجربه نمی کنید.)

Instagram: ASIABIKE