مجهز ترین فروشگاه دوچرخه در غرب ایران

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

تلمبه همراه دوچرخه برند بتو

Beto bicycle pump 009P model 5.5 Bar manufacturers 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asiabike bike

روز جهانی دوچرخه سواری چیست !

در سال‌های اولیه قرن نوزدهم میلادی، مردم با روش هایی ساده و ابتدایی به امرار معاش می پرداختند و در همان زمان، جهان آرام آرام روی دیگری به خود می گرفت. بشر همواره به دنبال راه هایی برای تسهیل شرایط زندگی و کسب دانش و مهارت در جهت استفاده از ابزارهای نوین برای گذر از سختی‌های زندگی بوده است. بر همین اساس در آن دوره کمبود وسایل حمل و نقل به شکلی ساده و کاربردی به شدت احساس می شد و نبود این وسایل مشکلاتی را ایجاد کرده بود. علم و آگاهی انسان و کمال خواهی همیشگی بشر، گره گشای بسیاری از مشکلات او از ابتدای پیدایش انسان تاکنون بوده است و این ویژگی او را وادار به ساخت وسیله‌ای ساده با دو چرخ کرد که در سال‌های پایانی قرن نوزدهم این طرح اولیه با تغییراتی روبرو شد و یک دوچرخه راحت و بسیار پرکاربرد را به زندگی انسان وارد کرد. دوچرخه‌ای که با طرح‌های مدرن و امروزی به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل مهم و طبیعت دوست در کشورهای مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. دنیای تکنولوژی، دنیایی بزرگ و بی پایان است که گاهاً بدون توجه به آینده و آیندگان، انسان‌ها را در خود غرق کرده و روزمرگی هایشان را با امکانات و تجهیزات مدرن پر میکند.

یکی از تکنولوژی‌های پرسرعت در عصر حاضر شیوه‌های حمل و نقل متنوع و متعددی است که زندگی ماشینی مردم بخشی از این تکنولوژی محسوب می‌شود. با وابستگی هایی که این سبک زندگی برای مردم به وجود آورده است، جدایی از زندگی ماشینی یقیناً امکان پذیر نخواهد بود؛ اما می توان به صورت نمادین برخی روزها از تکنولوژی‌های رایج حمل و نقل به دور باشیم تا در ایجاد فرهنگ‌های سالم زیست محیطی، نقشی هرچند جزئی را ایفا کنیم.

سازمان ملل متحد در اقدامی شایسته و به جا بر اساس توافق بین المللی 193 کشور عضو، در روز سوم ژوئن 2018 یا 13 خرداد 1397 روز جهانی دوچرخه سواری (World Bicycle Day) را به ثبت جهانی رساند. بر اساس پژوهشی که توسط دو گروه فدراسیون دوچرخه سواران اروپا (ECF) و اتحاد جهانی دوچرخه سواری (WCA) در سال 2015 و در محل کنفرانس تغییرات اقلیمی برگزار شده سازمان ملل ارائه شد، به بررسی و تحلیل اثرات دوچرخه سواری در تحقق اهداف توسعه پایدار و آشتی با طبیعت پرداخته شد، از این رو با ترغیب سازمان ملل متحد به توجه بیشتر نسبت به حوزه دوچرخه سواری و برخورداری از اثرات متعدد آن در زندگی مردم و محیط زیست، روز سوم ژوئن به عنوان روز جهانی دوچرخه سواری نام گذاری شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asiabike bike

نظریه دینامیک بهتره در قطر بیشتر چرخ

✅ تفاوت چرخ های 26،  27.5  و 29 اینچی دوچرخه
کارگروه آسیا دوچرخ کرمانشاه
کارشناس ارشد مهندسی مکانیک 

■ از زمان معرفی دوچرخه‌های کوهستان با سیستم فنربندی دوگانه تا به امروز، تنها یک فناوری دوچرخه‌های کوهستان بوده که این اندازه بحث و سردرگمی در مورد آن وجود داشته است. بله، ما درباره نبرد «قطر چرخ» صحبت می‌کنیم. دوچرخه‌های کوهستان در ابتدا بر اساس چرخ‌هایی با قطر 26 اینچ طراحی شده بودند. این چرخ‌ها یک حکمرانی طولانیِ بدون چالش را به ‌عنوان «استاندارد» شناخته‌شدة دوچرخه‌های کوهستان پشت سر گذاشتند. این بدان معنی است که فناوری و طراحی تنه، کمک‌فنر، طوقه و لاستیک، همگی با چرخ‌های 26 اینچی شروع می‌شد و به پایان می‌رسید.
پس از مدتی، گروهی از طراحان تنه برتری چرخ‌های 26 اینچی را زیر سوال بردند. شناخته‌شده‌ترین مدافع شکسته‌شدن الگوی 26 اینچی فردی به نام گری فیشر (Gary Fisher) بود که از چرخی با قطر بزرگ‌تر دفاع می‌کرد. او چند دلیل برای مدعای خود داشت و معتقد بود چرخی با قطر بزرگ‌تر می‌تواند: تماس بیشتری با مسیر فراهم بکند، کمتر تحت تأثیر سطح مسیر قرار بگیرد، ارتفاع توپی تنه را نسبت به میل توپ چرخ کاهش دهد و همچنین در زمینه سرعت نیز مانند یک قطار باربری فراری سرعت بگیرد.

در نهایت در سال ۲۰۱۴ شرکت های بزرگ در جهان به ساخت و تولید انبوه سایز ۲۷.۵ نموده و با برند های تجاری عرضه کردند . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asiabike bike

راهکارهای افزایش انگیزه برای دوچرخه سواری در شهر

راهکارهای تشویق شهروندان برای افزایش انگیزه دوچرخه‌سواری

 

کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه اراک و مدیر باشگاه آسیادوچرخ کرمانشاه  می‌افزاید: باید شهرداری مشوق‌هایی را برای شهروندان نیز به منظور افزایش سهم دوچرخه‌سواری در نظر بگیرد؛ به عنوان مثال دوچرخه‌های دارای استاندارد با قیمت‌های مناسب را با مشارکت بخش خصوصی به شهروندان ارائه کند.

 

وی خاطرنشان می‌کند: برگزاری همایش‌ها و مسابقات دوچرخه‌سواری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فرهنگ‌سازی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، استفاده از ظرفیت انجمن دوچرخه‌سواران که به عنوان نمایندگان شهرداری در سطح شهر تردد کرده و مشکلات را گزارش دهند، اقدامات ارزشمندی است و بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

مهندس حاج سید فایز آسیایی صحنه: پیشنهاد شده سامانه هوشمندی برای استفاده از طریق تلفن همراه طراحی و رونمایی شود تا دوچرخه‌سواران با استفاده از آن، مشکلات و موانع را گزارش دهند تا این مسائل در یک مرکز داده، جمع آوری و شهرداری این گزارش‌ها را بر اساس میزان اهمیت و اولویت رسیدگی کند؛ بی‌شک با انجام این اقدام پس از گذشت مدتی مشکلات به مرور با مشارکت شهروندان برطرف می‌شود و شاهد شهری مناسب و استاندارد برای دوچرخه‌سواران خواهیم بود وسیاست‌های گسترش دوچرخه بهتر در شهر اجرا می‌شود ارادتمند شما مدیر و موسس گروه صنعتی آسیادوچرخ کرمانشاه 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
asiabike bike